Engagera dig

Vi är ett parti som tror på solidaritet och samverkan istället för stenhård konkurrens och utslagning, förnybar energi istället för fossila bränslen och fredlig konfliktlösning istället för militär upprustning. Men vi har inte tänkt färdigt vare sig inom dessa eller andra politikområden utan behöver fortlöpande utvecklas och konkretisera våra idéer. Vi ser fram emot att du blir delaktig i detta arbete.

MEDLEMSKAP
Här kan du läsa mer om medlemskap i Miljöpartiet. Vill du bli medlem direkt klickar du här. Har du frågor angående ditt medlemskap. Kontakta medlemsservice på: service@mp.se. Vi har träffar för nya medlemmar åtta gånger per år. Träffarna annonseras i nyhetsbrevet.

GRÖNA VOLONTÄRER
Sajten för dig som vill engagera dig ideellt i Miljöpartiet de gröna.

NYHETSBREV
Nyhetsbrevet är avdelningens viktigaste informationskanal och skickas per e-post till våra medlemmar ungefär varannan vecka. Du hittar en pdf-version av senaste nyhetsbrevet här.

MP GÖTEBORG I SOCIALA MEDIER
Vi har en facebookgrupp. Gå gärna med i Miljöpartiet de gröna i Göteborg. Här kan du delta i politiska diskussioner, få information kring aktiviteter som är på gång och få kontakt med nya medlemmar. Vi har också en facebooksida där du kan ta del av vad som händer i avdelningen och MP Göteborgs syn på världen. Följ oss gärna på twitter och instagram. Där heter vi: mpgoteborg.

NÄTVERK
I våra nätverk kan du engagera dig i olika sakfrågor, till exempel kultur, trafik och demokrati. Här kan du träffa lokala politiker, diskutera förslag inför kongress, förslag till beslut på medlemsmöten med mera.

LOKALA GRUPPER
Utifrån Göteborgs stadsdelar har grupper bildats för att diskutera lokala frågor.